به سایت درفش ایران خوش آمدید.

آدرس:

ادرس کارخانه: تهران.احمداباد مستوفی.خیابان بسیج.خیابان ولیعصرشمالی.کوچه لاله های ششم پلاک ۱

تلفن تماس:

09121146726 02156713208 02156715358-9

ایمیل:

info@darafshiran.com

تولیدات پارچه درفشیران

تولیدات پارچه درفشیران

درفشیران با بکار گیری بیش از نیم قرن تجربه در زمینه تولیدات پارچه گردبافت (تریکو) بعنوان یک مجموعه نام آشنا و توانا در بافندگی و رنگرزی پارچه های گردبافت شناخته شده است و توان رقابت با بسیاری از برند های خارجی از لحاظ کیفیت و تنوع کالا داراست.

تولیدات پارچه درفشیران

تنوع پارچه درفشیران در زمینه پارچه های تریکو بسیار بالاس این مجموعه علاوه بر بافندگی پارچه، رزنگرزی کامل محصولات تولیدی را نیز انجام میدهد. در ادامه به تنوع تولیدی پارچه های تریکو درفشیران میپردازیم.

  • پارچه های یکرو ساده
  • دوروساده
  • دورس
  • گلکسی
  • ریون
  • غواصی
  • جودون
  • سورن
  • دورو طرح دار
  • یکرو تیپ لاکرا
  • دوس 2نخ
  • دورس 3 نخ
  • طرح نایکی
  • دورس کجراه

اشاره کرد که هر کدام مناسب برای نوعی از پوشاک و فصلی از سال هستند.

پرطرفدارترین پارچه درفشیران کدام است؟

صنعت نساجی یکی از قدیمی‌ترین و مهم‌ترین صنایع است و به دلیل نقش پر رنگی که در اشتغال زایی ،توسعه صنعتی و اجتماعی و اقتصادی دارد بسیاری از کشورها صنعتی شدن خود را از صنایع نساجی شروع کرده‌اند.

در ایران هم پیشینه پارچه بافی و نساجی به حدود پنج هزار سال قبل برمیگردد، از مردم دشت نشین سیلک کاشان، آثاری در این زمینه به جا مانده است از جمله دوک های سنگی و گلین.فکرش را بکن اگر این موضوع هر جای دیگری بود چه قدر روی آن مانور می دادند و حتی گردشگر جذب می کردند؛ بگذریم.بحث اصلی ما اینجا راجع به   پارچه های گردباف است پس زیاد به حاشیه نمی روم.

اولین کارخانه پارچه بافی 

فضل الله دهش فرزند یک تاجر شیرازی و تحصیلکرده بمبئی اولین کسی بود که به فکر افتاد یک کارخانه ریسندگی را وارد ایران کند، او در حدود سال ۱۳۰۰ به آلمان مسافرت کرد و تجهیزات کارخانه ریسندگی و بافندگی را خریداری و وارد ایران کرد، خب از آن روز تا حالا حتما پیشرفتهایی صورت گرفته است اما بدون تعارف ایران را حتی اگر با کشور همسایه خود ترکیه مقایسه کنیم پیشرفت چشمگیری در صنعت پارچه بافی ونساجی و پوشاک  نداشته است وایران حتی جز ۵۰ کشور برتر در این زمینه نیست، هر چند که تلاش های خوبی صورت گرفته است و حالا ایران حتی به بعضی از کشورها از جمله عراق ، افغانستان ، کشورهای حاشیه خلیج فارس وسوریه پارچه های گردباف صادر می کند اما هنوز هم جا برای پیشرفت و سرمایه گذاری در این زمینه هست.

پارچه گردباف درفشیران چه کاربری دارد؟

پارچه گردباف یا تریکو یکی از انواع پر طرفدار پارچه در ایران است که در این مقاله بیشتر با آن آشنا می شویم .

امروزه انواع کارخانه های پارچه گردباف در ایران هست که به جرات می توان گفت بزرگترین و معتبرترین آنها در اصفهان و یزد است چون این دو شهر از گذشته تا کنون در صنعت نساجی پیشرو بودند و با ارائه مدل های مختلف و جنس های مرغوب نیاز بازار کشور را به خوبی تامین کرده اند.

پارچه درفشیران همان پارچه گردباف یا تریکو است. برخلاف تصوری که از پارچه داریم و آن را مجموعه ای از تار وپود می دانیم، تریکو فقط از تار تشکیل شده است.

وجه تسمیه نامگذاری این پارچه، دستگاه بافندگی آن است که به شکل گرد است و تارها در کنار یکدیگر به صورت حلقه ای به یکدیگر وصل می شوند.

پارچه گردباف درفشیران مناسب چه لباس هایی است؟

پارچه گردباف لطافت و نرمی خاصی دارد و همچنین از استحکام بالایی برخوردار است به همین دلیل بیشتر برای لباسهای زنانه مانند پیراهن، دامن، تاپ ،نیم تنه و….کاربرد دارد، همین دلیل کافی است تا بدانیم بازار پارچه های گردباف یا تریکو چقدر می تواند گسترده و بزرگ باشد برای اینکه همیشه خانم ها تمایل بیشتری برای خرید پارچه و لباس دارند.

البته پارچه های گردباف کاربردهای دیگری هم دارند از جمله در لباس های نوزادان چون از الیاف طبیعی و پنبه تهیه شده اند و برای پوست لطیف و نازک نوزادان مناسب است که دچار حساسیت نشود و همچنین شستشو و تمیز کردن آن راحت تر است.

از دیگر کاربردهای پارچه گردباف لباس های زیرپوش مردانه وتیشرت های مردانه است.

پارچه های گردباف یا تریکو همچنین در لباس های ورزشی و اسپرت و لباس شنا و کالاهای خواب کاربرد دارد.

چرا پارچه های گرد باف برای ورزش مناسبند؟

پارچه فلامنت ورزشی یا پارچه پلی استر برای لباس های اسپرت به کار می‌رود که مزایای آن این است که:

  • نرم و لطیف است
  • استحکام بالایی دارد
  • شستشو و خشک کردن آن راحت است
  • نیاز به اتوکشی ندارد چون به ندرت چروک می شوند.

پارچه های گردباف در اتاق خواب

پارچه درفشیران به دلیل مزیت های فراوانی که دارد و اینکه اکثراً از الیاف طبیعی تهیه شده است برای کالاهای خواب از جمله تشک و ملحفه هم کاربرد دارد ،چون در فصول گرم سال بدن را خنک نگه می دارد شما می توانید خواب آرام و راحتی را تجربه کنید.

تنها ایراد پارچه های گردباف

درصد بالایی از پارچه گرباف از نخ پنبه است که خنک است و طبیعتا خیلی مناسب تر از پارچه هایی با الیاف مصنوعی است مخصوصاً برای فصل های گرم سال اما یکی از معایب این نوع پارچه ممکن است این باشد که جمع یا لول شود بنابر این حتما قبل از خرید آن باید نسبت به این مورد پیگیری کنیم و از فروشنده بپرسیم تا از کیفیت مناسب پارچه‌ای که میخریم مطمئن شویم. البته برای اینکه از این مشکل جلوگیری شود ما به شما پارچه درفشیران را پیشنهاد میکنیم.

مجموعه درفشیران با بکار گیری کادری مجرب و توانا و همچنین مواد اولیه با کیفیت یکی از بهترین و شناخته شده ترین برندها در زمینه تولید پارچه تریکو درایران است

انواع پارچه های گردباف

پارچه های گردباف را به شیوه های مختلفی میتوانیم طبقه بندی کنیم از جمله بر اساس جنس، طرح   یا قیمت آنها.

انواع پارچه های گردباف با توجه به نخی که در آن استفاده می شود عبارتند از پارچه های گرد بافت پنبه ای ،پلی استر، لاکرا، اسپان، ویسکوز، جودون، ملانژ، فلامنت .

البته هر کدام از این پارچه ها ممکن است با نخ هایی با کیفیت متفاوت تهیه شوند که نخ های ایرانی، ازبکستانی، چینی و هندی از جمله آنهاست.

همچنین پارچه های گردباف بر اساس طرح به دو دسته ساده و طرحدار تقسیم می شود.  دسته طرح دار خود به چند دسته راه راه، شطرنجی، گل درشت ،گل ریز و… تقسیم می شوند. انواع طرح دار پارچه های گردباف بیشتر برای لباس های خانگی مورد استفاده قرار می گیرد.

از نظر قیمت هم پارچه های گردباف به دو دسته ارزان و گران تقسیم می شوند که واضح است با توجه به وضعیت اقتصادی این روزها پارچه های ارزان طرفداران بیشتری دارد .پارچه های نخی، پارچه ریون ،پارچه تریکو، پارچه کرپ وحریراز جمله آنهاست.

همانطور که گفته شد پارچه های نخی اکثراً برای استفاده در فصل های گرم سال استفاده می شود. پارچه های ریون بیشتر برای مانتو و لباس های شب استفاده میشود.

پارچه های کرپ برای لباس های رسمی مثل کت و دامن و مانتو شلوارهای اداری.

پارچه حریر چون جنس نازکی دارد باز هم برای فصل های گرم سال و برای لباسهای بارداری و روسری استفاده میشود.

پارچه های گردباف بیشتر به دو صورت ته باز و ته بسته است که امروزه با وجود دستگاه های پیشرفته بیشتر به صورت ته بسته ارائه می شود.

چرا ایران در صنعت پارچه بافی پیشرفت چندانی ندارد؟

بدیهی است که اگر در هر صنعتی تجهیزات و دانش روز را داشته باشیم، می توانیم در آن صنعت پیشرفت کنیم ،بدرخشیم و از رقبا سبقت بگیریم. در صنعت نساجی و پارچه  بافی ایران تجهیزات و ماشین آلات روز را ندارد و به دلیل تحریم ها نمی تواند آنها را خریداری کند. اگر هم کشوری تجهیزات را بفروشد، ماشین آلات قدیمی و دست دوم است که خودش می خواهد تجهیزات جدیدتر و به روز را جایگزین آن کند،در اختیار ما قرار میدهد. واضح است که با چنین وضعی هیچ وقت نمی توانیم با کشورهایی که در صدر هستند رقابت کنیم چون محصول نهایی قابل رقابت با آنها نیست و خریدار کمتر حاضر به خرید آن است و سرمایه و ثروت کمتری به بخش نساجی می رسد و این سیکل معیوب همچنان ادامه می یابد.

ما می توانیم با خرید جنس ایرانی این چرخه ی غلط را جایی قطع کنیم تا به اقتصاد کشورمان کمکی کرده باشیم و صنعت پارچه بافی پیشرفت بیشتری کند تا در آینده فرزندان ما با افتخار بیشتری از آن حرف بزنند و آن را به رخ جهان بکشند.

چگونه پارچه گردباف خریداری کنیم؟

دیگر زمان آن گذشته است که تاجر با یک کاروان تجاری ماه ها در راه باشد تا بتواند به شهر دیگری رفته و کالایی را تهیه کند و دوباره با انواع خطرات و سختی ها به شهر خود بازگردد، امروزه فضای مجازی و اینترنت مانند دیگر زمینه ها به بازار پارچه و پارچه های گرد باف هم رسیده  و مبادله کالا را برای طرفین، تولید کننده، خریدار و فروشنده راحت تر کرده است.

تولید کننده می تواند راحت تر محصول خود را به فروش برساند و خریدار هم به دلیل عدم واسطه گری و عرضه مستقیم ،کالای خود را با قیمت مناسب تری تهیه کند و به دلیل بازار گسترده و متنوع و بدون دردسری که در فضای مجازی پیش رو دارد میتواند با دید بازتر و مقایسه کالاها انتخاب خود را به بهترین نحو انجام دهد.

بهترین و ساده ترین راه، خرید از سایت فروش آنلاین پارچه درفشیران است که با یک جستجوی ساده می توانید آنها را بیابید و محصول دلخواه تان را با کیفیت بالا و قیمت مناسب تهیه کنید.

قیمت پارچه درفشیران چگونه است؟

اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پارچه های گردباف قیمت این محصولات را از طریق وب سایت های رسمی به طور روزانه گزارش می‌کنند که به عوامل مختلفی بستگی دارد از جمله کارخانه و برند سازنده، ابعاد و عرض استاندارد، نوع الیاف و نخ به کار رفته، وزن پارچه، طرح های به کار رفته در آن ،میزان سفارش و… بستگی دارد.

شما میتوانید بصورت آنلاین از مجموعه پارچه درفشیران خرید خود را انجام دهید و از کیفیت و تضمین کیفیت کالای خود اطمینان حاصل نمایید زیرا مجموعه بافندگی درفشیران تضمین کننده کالای ارائه شده خود است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


8 − = شش