به سایت درفش ایران خوش آمدید.

آدرس:

ادرس کارخانه: تهران.احمداباد مستوفی.خیابان بسیج.خیابان ولیعصرشمالی.کوچه لاله های ششم پلاک ۱

تلفن تماس:

09121146726 02156713208 02156715358-9

ایمیل:

info@darafshiran.com

معرفی پارچه یکرو ساده

معرفی پارچه یکرو ساده

قبل از شناخت پارچه یکرو ساده باید بدانید که تاریخ کشت اولین پنبه به حدود 3000 سال قبل میلاد برمیگردد. کشور پاکستان اولین کشت دهند پنبه است که پنبه را ریسیده و از آن نخ درست کرده و اولین پارچه ها را تولید کردند

پارچه های پنبه ای در اوایل سال 800 میلادی در اروپا توسط بازرگانان عرب فروخته می شد. زمانی که کلمب در سال 1492 آمریکا را کشف کرد، متوجه رشد گیاهان پنبه در سراسر جزایر باهاما شد.

همانطورکه همه ما میدانیم لباس های پنبه ای بسیار مناسب و راحت هستند ،تنوع بسیار بالایی دارند بدلیل بافت پنبه ای که دارند شستن و نگهداری از آن ها بسیار آسان است امروز در این مقاله میخواهیم پارچه یکرو ساده را که یکی انواع پارچه پنبه ای است را خدمت شما معرفی کنیم

پارچه یکرو ساده چیست ؟

پارچه یکرو ساده از خانواده پارچه گردباف است که به نام تریکو در بازار شناخته میشود Tricot از فعل فرانسوی tricoter به معنای بافندگی گرفته شده است. پارچه یکرو پنبه دارای بافت زیگزاگی منحصر به فردی است که یک طرف آن بافت و از طرف دیگر صاف است. این باعث می شود پارچه نرم و همچنین برای لباس های که در کارهای انعطافی استفاده میشوند بسیار محکم باشد.

پارچه یکرو ساده

بافندگی پارچه یکرو ساده

پارچه های تریکو، بر خلاف ماشین بافندگی دایره ای بر روی دستگاه بافندگی تخت تولید می شوند. این نوع پارچه مقاومت عالی در برابر چین و چروک و دویدن دارند و همچنین قابلیت پوشانندگی خوبی دارند. بافت پارچه یکرو برای برای لباس‌های فعال ایده‌آل است، به‌ویژه زمانی که از ترکیب نایلون اسپندکس یا پلی استر اسپندکس تشکیل شده باشد. این ترکیبات به پارچه اجازه می دهد نفس بکشد و به بدن نچسبد و در عین حال راحتی یک پارچه کشباف چهار طرفه را فراهم می کند.

پارچه یکرو ساده تریکو

ویژگی پارچه یکرو ساده

پارچه یکرو ساده چون از خانواده تریکو است در نتیجه یک پارچه تار بافته است. این بدان معنی است که دارای ستون های پیوسته از حلقه ها است. تار بافی با بافتن پود متفاوت است زیرا هر سوزن نخ مخصوص به خود را حلقه می کند. سوزن ها ردیف های موازی از حلقه ها را ایجاد می کنند که الگوی زیگزاگ در هم قفل شده ای را ایجاد می کند. از ویژگی های پارچه یکرو تریکو میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خاصیت ارتجاعی بسیار بالا
  • کیفیت عالی، تغییر کمی در شکل پس از شستشو
  • بافت نرم و تناسب عالی و تن خود بسیار شیک
  • مقاوم در برابر چروک و چروک
  • به دلیل ساختار متخلخل در بافندگی، قابل تنفس است.

باتوجه به ویژگی های اشاره شده، پارچه یکرو ساده را می توان به روش های مختلفی استفاده کرد.

انواع پارچه یکرو ساده پنبه ای

یکی از مهم ترین معیار ها برای کیفیت پارچه یکرو تریکو ساده کیفیت نخ استفاده شده در بافت پارچه است در بازار پارچه تنوع بسیاری از لحاظ کیفیت و قیمت وجود دارد اما عمده نخ های استفاده شده در بافت پارچه تریکو عبارت از :

  • ایرانی
  • چینی
  • هندی
  •  ازبکستان

کشورها تولید کننده نخ پنبه نخ را با سه کیفیت متفاوت به بازار عرضه میکنند این سه کیفیت عبارتنداز

  1. نخ شانه کمپکت
  2. نخ سوپر
  3. نخ اپن

به ترتیب ارائه شده نخ شانه باکیفیت ترین و نخ اپن پایین ترین کیفیت را دارد پس در نتیجه برای پی بردن به کیفیت پارچه باید از نوع نخ وکشور تولید کننده نخ مطلع باشید تا بتوانید بهترین کیفیت را تهیه نمایید

البته معیار بالا برای تنوع کیفیت پارچه بود از لحاظ تنوع بافتی نیز میتوان به افقی بافت و عمودی بافت اشاره کرد که این تنوع براساس نیاز کاربر میتواند مختلف باشد.

انواع پارچه یکرو ساده با توجه به ضخامت نخ دسته بندی میشود در نظر داشته باشید در تولید پارچه پنبه ای برای افزایش میزان کشسانی آن از لاکرا استفاده میشود و به دوسته تیپ لاکرا و یک در میان لاکرا تقسیم بندی میگردد.

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


− 4 = چهار