به سایت درفش ایران خوش آمدید.

آدرس:

ادرس کارخانه: تهران.احمداباد مستوفی.خیابان بسیج.خیابان ولیعصرشمالی.کوچه لاله های ششم پلاک ۱

تلفن تماس:

09121146726 02156713208 02156715358-9

ایمیل:

info@darafshiran.com

پارچه کشباف درفشیران

پارچه کشباف درفشیران

پارچه تولیدی درفشیران دارای تنوع بسیار بالایی هستند یکی از این تولیدات پارچه کشباف یا تریکو است که در ادامه به بررسی ویژگی های این پارچه می پردازیم.

گاهی شنیده ایم که می گویند لباسی که میپوشیم اهمیتی ندارد و این فکر و اندیشه و اخلاق ماست که مهم است اما واقعاً اینطور نیست چون لباسی که میپوشیم قبل از هر چیز و اصلا قبل از اینکه ما حرف بزنیم در مورد همه این ها سخن می‌گوید و در واقع بیشتر از آنکه پوشاننده باشد آشکار کننده اینهاست ، یعنی لباسی که می پوشیم تا حد زیادی در مورد تربیت ،مذهب و عقاید ما سخن می گوید..و حتی رازهایی  را  از درون ما با خود به همراه دارد که حتی شاید خودمان از آن بی اطلاع باشیم. در مورد روح و روان ما و اینکه چطور آدمی هستیم شاد یا غمگین، پرهیاهو یا آرام، نشانه های بسیاری با خود همراه دارد و آنها را با دیگران در میان می گذارد. پس  لباس پوشیدن مهم است  چون قبل از آن که اطرافیان راجع به اخلاق یا عقاید ما بدانند لباسمان را می بینند و قضاوت مان می کنند.با این مقدمه می‌خواهیم سراغ معرفی انواع پارچه از جمله پارچه کشباف برویم.

پارچه کشباف چیست؟

طرز لباس پوشیدن نه تنها درنگاه و قضاوت دیگران نسبت به ما مهم است ، بلکه حتی احوالات و روحیات مان هم ممکن است با طرز لباس پوشیدن تغییر کند. پس انتخاب پارچه ی مناسب برای لباس بسیار مهم است.

پارچه های کشباف از انواع پارچه هایی است که امروزه بسیار پر کاربر است و در تهیه و دوخت انواع لباس ها کاربرد دارد که در ادامه بیشتر با آن آشنا می شویم.

همان طور که از نامش پیداست بیشترمواد پارچه کشباف از کش است. البته مقداری نخ هم دارد اما هر چه حالت کشسانی و ارتجاعی آن بیشتر باشد درصد نخ آن کمتر است .  پارچه کشباف بیشتر در لباس های زمستانی استفاده می شود هرچند لباس های راحتی و تابستانی هم کاربرد زیادی دارد. برای تولید پارچه کشباف ممکن است از یک  یا چندین نوع نخ مختلف استفاده شود که بر ضخامت پارچه اثر می گذارد.

پارچه های کشباف تار و پودی هستند. تار و پودی ترکیبی از نخ های طولی یعنی تار و عرضی یعنی پود هستند که به دو دسته ساده و مرکب تقسیم می شوند.

پارچه کشباف تار و پود ساده :

تار و پود این پارچه های کش باف هنگام بافت زاویه راست یا ۹۰ درجه می سازد یعنی دقیقاً بر هم فرمودند.

پارچه کشباف تار و پود مرکب:

در تار و پود این نوع پارچه کش باف علاوه بر تار و پود ، تارهای دیگری هم در  بافت پارچه وجود دارد که دوام و زیبایی های آن را بیشتر می‌کند.

پارچه‌های کشبافی به دو نوع کشباف تاری و کشباف پودی تقسیم می شوند. کشباف تاری  نوعی ازبافت پارچه است که نخ‌های تار به دور خود حلقه می شوند و به نخ های مجاور خود وصل می شوند اغلب بافت ظریفی دارند و زنجیره‌های آن متراکم است.

پارچه کشباف با فت پودی:

در این نوع بافت نخ پود در جهت عرضی حلقه می شود و بافت پارچه را به وجود می‌آورد. ژرسه و کشباف پلوور از این نوع پارچه ها هستند .

پارچه  کشباف برای چه لباس هایی مناسب است؟ پارچه کشباف در انواع لباس تابستانی و زمستانی استفاده می‌شود که چند تا از آنها اشاره میکنیم استفاده از لباس زیر کشباف که فواید فراوانی به همراه دارد از جمله جلوگیری از قارچ و حساسیت پوستی، جلوگیری از جوش های پوستی، جلوگیری از تماس پوست با پیراهن که شاید جنس آن از الیاف مصنوعی باشد.

جوراب کشباف که باعث گرم نگه داشتن پا در فصل های سرد سال می شود و همین طور پا را از گرد و غبار و آلودگی حفظ می کند و باعث می شود که پاها کمتر عرق کند و همینطور از آسیب دیدن پا و عفونت و ایجاد بیماری های پوستی جلوگیری می کند.

یکی دیگر از کاربرد های پارچه کشباف در لباس های ورزشی است .وزن کمتر پارچه کشباف نسبت به بقیه پارچه ها باعث شده که برای لباس های ورزشی بسیار مناسب باشد و باعث راحتی ورزشکار و آزادی عمل او و همینطور گردش هوای مناسب میشود. پارچه های کشباف کاربردهای بسیار دیگری هم دارد که در ادامه به آنها اشاره می شود.

شست و شوی لباس های کشباف چگونه است؟

شست و شوی پارچه های کشباف با لباسشویی امکان پذیر است و به راحتی تمیز می شود و به دلیل جنس بافت محکم به آن آسیب نمی رسد ،  باید از آب ولرم برای شستشوی آن استفاده کنیم و اگر از نرم کننده هم استفاده کنیم باعث افزایش عمر لباس و ثبات رنگ بیشتر آن می‌شود و همینطور الکتریسیته ساکن لباس را هم از بین میبرد .

خشک کردن لباس با لباسشویی مشکلی ندارد البته در هوای آزاد و نور بهتر است و باکتری های آن را از بین می برد .در اتو کردن پارچه های کشباف هم باید به بر چسب لباس توجه کنیم که اکثرا مورد خاصی ندارد و با یک اتوی معمولی می توان آنها را اتو کرد. البته گاهی بهتر است پارچه های  کشباف را اتو نکنیم چون اتو کردن باعث وارفتگی و از حالت افتادن آن می شود. قیمت پارچه کشباف به چه عواملی بستگی دارد؟ قیمت پارچه کشباف در بازار به عوامل مختلفی بستگی دارد از جمله اینکه شما چقدر خرید میکنید اگر به صورت متری و در واقع جزئی خرید میکنید پارچه کشباف قیمتی دارد و اگر به صورت عمده خریداری میکنید طاقه ای یا عدلی قیمت آن متفاوت است.

کارخانه و برند تولید کننده از دیگر عوامل مهم و تاثیر گذار در قیمت پارچه کشباف هستند.

نخی که در پارچه کشباف به کار رفته هم در قیمت نهایی آن موثر است همچنین از دیگر عوامل تاثیر گذار بر قیمت پارچه کشباف میزان عرضه و تقاضای بازار است.

قیمت خرید مواد اولیه و نوع ماشین آلات بافندگی از دیگر عواملی است که بر قیمت پارچه کش باف  اثر می گذارد.

پخش و فروش پارچه کشباف چگونه است ؟

پارچه های کشباف  مختلفی با برندهای گوناگون در کشور تولید و عرضه می شود که نه تنها در بازار داخلی بلکه به بعضی از کشورها هم صادر می شود که نشان از کیفیت بالای آن و رقابت با برندهای خارجی است.

امرروزه فروشگاه های اینترنتی زیادی به عرضه و فروش پارچه می‌پردازند که شما می توانید طرح و رنگ های مختلف و قیمت آنها را مشاهده کنید و پارچه ای را که مناسب شماست انتخاب کنید اما اگر قصد خرید اینترنتی ندارید اصلا نگران نباشید.تولید کننده ها به فکر هر خریداری در هر کجای کشور هستند.

پخش مویرگی که همانطور که از نامش پیداست پخش کالا به همه نقاط کشور حتی دور افتاده ترین شهر ها را انجام میدهد .

شرکت های پخش از کانال های بازاریابی استفاده میکنند. بازاریابی به معنای شناخت مشتری است و اینکه هر شهر و منطقه خواهان و مشتری چه نوع پارچه ای است .مشتری های آن بیشتر خانم هستند یا آقا و در چه سن و سالی هستند تا بتوانند بهترین و مناسب ترین پارچه ای را که مناسب آن هاست عرضه کند.

برای تاسیس دفتر و نمایندگی های فروش پارچه کشباف شرایط خاصی را باید دارا باشید از جمله داشتن کارت پایان خدمت برای آقایان و روابط  عمومی بالا و همچنین سرمایه زیاد و داشتن انبار برای انبار کردن پارچه .

همینطور فروشنده های جزئی پارچه  که همه ما با آنها سر و کار داشته ایم اقدام به فروش انواع پارچه کشباف می کنند.

در هنگام خرید پارچه کشباف به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

در هنگام خرید پارچه کشباف و مانند هر کالای دیگری باید به نکاتی توجه کنیم از جمله: ثبات رنگ بعد از شستشو، دوام و استحکام لازم ،سبک و راحت بودن پارچه، توجه به عرض پارچه همچنین برند و قیمت آن از جمله عوامل دیگری است که باید به آنها توجه کنیم.

پارچه کشباف به چه صورت فروخته می شود؟ همانطور که اشاره شد امروز پارچه های کشباف فراوانی با مدل ها و برندهای مختلف در کشور تولید می‌شود که به صورت طاقه و کتابی یا به شکل رولی در کارخانه بسته بندی می شود و از آنجا به بازارهای عمده فروشی می رود و سپس به صورت عدلی بسته بندی می شود پارچه های طاقه ای قیمت کمتری نسبت به پارچه عدلی دارد.

چرا تولید پارچه کشبا ف مقرون به صرفه است؟ پارچه کشباف ضایعاتی ندارد برای همین تولید آن مقرون به صرفه است. سرعت بافتن پارچه بیشتر است و در نتیجه به قیمت ارزان تری تمام می شود به محیط زیست آسیب کمتری می رساند و مقاومت این پارچه ها بالاتر است بنابراین بازار فروش آنها هم گسترده تر است.

چرا خرید اینترنتی پارچه کشباف مناسب است؟ خرید اینترنتی محدودیت هایی را که دیگر خریدها دارند ، ندارد و بدون محدودیت در هر ساعت از شبانه روز می توانیم خرید مان را انجام دهیم. آزادانه می توانیم قیمت های مختلف را و مشخصات انواع کالاها را باهم مقایسه کنیم بدون آنکه فروشنده اخم وتخم کندو در نهایت خرید مان را انجام دهیم . تخفیفی که از سوی سایت‌ها به اعضای خبرنامه و غیره می دهند از دیگر مزیت های خرید اینترانتی پارچه کشباف است . امکان خرید عمده و حتی به صورت کیلویی وجود دارد بنابراین برای کسانی که میخواهند خود به صورت جزئی اقدام به فروش پارچه کنند مناسب است باعث صرفه جویی در وقت و زمان می شود و عدم تردد در شهر همه از مزایای خرید اینترنتی هستند.

پارچه تریکو چه پارچه ای است؟

وقتی با پارچه کشباف سر وکار داریم خیلی نام تریکو و پارچه تریکو هم به میان می آید.تریکو ریشه در زبان فرانسه دارد و فعلtricoter به معنای بافتن می آید که از الیاف طبیعی و مصنوعی در آن استفاده شده مانند نایلون پلی استر پشمی ریون ابریشمی پنبه ای و به انگلیسی ticot می باشد .

انواع پارچه کشباف کدامند؟

یکی از مهمترین انواع پارچه کشباف پارچه ژرسه است که در قرون وسطا و برای اولین بار در جزیره ایسلند بافته شد ابتدا با الیاف پشمی اما امروزه از الیاف مصنوعی و پنبه ای هم در آن استفاده می شود.

پارچه ژرسه ی  یک لا:

پارچه ژرسه یک لا  کشش بالایی دارد و برای دوخت انواع تی شرت وپیراهن مناسب است همچنین مانتوهای تابستانی. بافت آن به صورت گره ای و سبک است و پشت و روی پارچه با هم متفاوت است.

پارچه ژرسه دو لا :

ضخامت پارچه دو لا بیشتر و دوام پارچه بالاتر است اما کشش پارچه کمتر است برای تولید لباس های ورزشی کاربرد دارد و چون پشت پارچه های یک لا روی هم گذاشته میشود دو روی آن صاف و یکدست است

.کتان کشباف یکی دیگر از انواع پارچه های کشباف است که بیشتر برای پیراهن های زنانه مناسب است و از چهار طرف قابلیت کشش دارد و وزن آن متوسط است همچنین برای ژاکت و تاب های زیر لباسم هم استفاده می شود.

کشباف ریون که برای دوخت انواع لباس مناسب است از چهار طرف کش دارد و ترکیبی از الیاف پلی و پنبه است وزن سبکی دارد اما ریزش و لختی زیاد آن ممکن است خطوط بدن را نشان دهد برای همین برای افرادی که اندام پری دارند توصیه نمیشود .

ابریشمی کشباف نرمی سبکی براق بودن کشش مناسب از خواص آن است که برای تاب بلوز و پیراهن مناسب است

الاستانElastane برای انواع تاب و لباس خواب مناسب است هر چند که خیاطی کردن با این پارچه کمی مشکل است .

اسکوبا از دیگر پارچه کشباف است.از نوع بافت گره ای محسوب می شوند و مثل پارچه غواصی سطح نرمی دارد و کشش آن مناسب است.

بافت حلقه ای از دو طرف کش می‌آید و دارای کشش ضربدری و طولی است و در بعضی از مدلهای ژاکت از آن استفاده می شود.

نایلون لاکرا  Nylone lycraاز دیگر انواع پارچه های کشباف است که برای لباسهای شنا استفاده میشود .

ریون اسپاندکس Rayon Spandex

ریپ نیت Rip nit

Terry cloth کشباف توری و کشباف دستی از دیگر انواع پارچه های کشباف هستند.

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


5 × دو =